Computer_Laptop_ 728x90

Vegan barn.

Häromdan satt Izza och åt medans hon titta på barnprogram, ett avsnitt som handlade om en pojk som fick en utmaning att sluta äta kött i en vecka för kött är miljöfarligt. Programledaren står och håller i en hamburgare brevid ett gäng kor, tittar in i kameran och säger: den här hamburgaren kommer från en sånhär liten kossa och pekar på en söt kossa som slickar henne på handen. Izza släpper gaffeln och tittar på maten och sen på mej med sorgsna ögon. Jag får panik och säger: nä men neej izza inte kommer dina köttbullar från en såndär söt ko, den kommer från den där dummaste kossan som biter alla andra och är elak.

Asså ärligt talat jag förstår absolut det där med djurplåger, miljöförtstöring bla bla bla, men ge fan i barnen! Dom kan inte påverka så mycket det är mer ät det som ställs fram (eller ja hmmm.. det ska vara så) jag tycker man har fullt upp med att oroa sig för att dom ska få i sig rätt mängd vitaminer, proteiner osv när dom redan har sina äter inte så mycket perioder. peroder där köttbullar kanske är det ända som går att äta enligt dom. ska dom då sluta äta kött med. Det är inte direkt så izza skulle hoppa av glädje om jag satte fram linser, bönor och groddar. Nej är det några dom ska vända sig till är det ju föräldrarna, vuxna människor!!


Kommentarer
Postat av: Jenny Lundin

Fan va sjukt! Sånt kan dom ju fan inte visa i barnprogram!....

2011-04-16 @ 20:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0