Computer_Laptop_ 728x90

Saker som irriterar mej!

Vissa saker måste man bara få utlopp för, som man går runt och samlar på sig ler lite lätt åt och låtsas att man egentligen inte bryr sej om men känner nog att snart så exploderar jag. Såhär kommer det:

Chattspåk i vardagliga livet:

Vi blandar engelska och svenska hej vilt. Ofta skriver folk brb, lol, btw osv. Och sen helt plötsligt har det blivit accepterat att man inte ens vet vilket språk man talar. Halva svenska folket har blivit som dom flyttat utomlands några år likt Maria Montizami och tappat halva svenska språket på vägen. (fast dom enda gångerna dom snackat engelska är i hotellreceptionen på den där All inclusive resan till mallorca förr förra året). Det är helt toppmodernt att säga saker dom: "by the way vad händer till helgen? jasså? LoL!! AA men det är helt awesome!!" Jag blir vansinnig!!

Fnitter:

Man skriver nåt på facebook/sms och får till svar hihi... av en kille! eller ännu värre thihi! Sen när började bli coolt/hett med vuxna karlar som fnittrar likt fjortonåriga flickor?

Byte av bokstäver:

Jag säger bara Kramiz eller puzz. Va i hela friden är det? vad ska det vara bra för? puss på dej! ja jag fattar en puss på mej... men kram på dej.. eyyy tack kompis jag fick en kram på mej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0