Computer_Laptop_ 728x90

Fattigdomens baksida

Inte för att det finns så många framsidor med att vara utan pengar. Gillar inte det där uttrycket hellre fattig och lycklig än rik och olycklig. Måste man vara antingen eller? jag kör på hellre rik och lycklig än fattig å trött=) Jag är i alla fall mycket lyckligare den 27:e när jag tar ett konto utdrag än den 15:e. Då känner jag mest ångest faktiskt. Så igår började jag skriva kassabok. Eller ja jag får börja den 27:e. Nu har jag inga pengar att skriva i. Tanken är att jag ska bli lite mer ekonomisk, tänka lite långsiktigt. Får la se hur detta går!

Saker jag har lärt mej:

Nudlar är jätte äckligt om det är det enda alternativet.

Abonnenmang e bättre att ha än kontantkort med tanke på att man måste ringa ett jätte viktigta samtal och får rösten: "du har för lite pengar på ditt...." (vem är hon förresten? jag gillar inte henne alls)

Jag gillar inte godis men blir alltid godis/glass/pizza sugen när jag är utan pengar

ciggaretterna tar alltid slut likaså schampot/tandkrämen/tvålen

Vill sända all min tacksamhet till honom som kom på låna pengar av andra!

Nu är det ju inte så att jag tjänar skit kasst och behöver ha det såhär utan för jag är slarvig och tycker shoppa är förbannat kul! Fast om chefen läser det här: löneförhöjning?!!!!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha, jag borde också föra kassabok. Tomas blir tokig på mig ibland. :P

2011-04-19 @ 17:47:43
URL: http://beccazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0